|
Auto on varustettu eräällä VAG -konsernin parhaista
moottoreista, isolla 2.2 litraisella viisisylinterisellä KU -ruiskumoottorilla,
jossa on tehoa 136hv ja vääntöä riuskat 186Nm.
Viisisylinterinen Audi -moottori on eräs automaailman kestävimmistä
koneita, jolla ajetaan huimia kilometrilukemia. 84-87 GT on ainoa
VW -malli, jossa on Audin 5-sylinterinen 2.2 -litrainen kone. Uudemmassakin
GT:ssä on tehottomampi nelisylinterinen. GT -alusta kallistuksenvakaimin ja kaasuiskunvaimentimin. Recaro
-sisustus, originaali nahkainen GTi ratti, GTi antenni, sumuvalot.
Mukavuusvarusteista mainittakoon kauko-ohjattava keskuslukko hälyttimin,
lämpösuojalasit (kesälläkin voi pitää
ikkunat kiinni!), kattoikkuna ja ohjaustehostin. Hintaan sisältyvät kesän ajetut Ronalin 15" vanteet
195/55 renkailla, joissa on pintaa vaikka kuinka. Vaihtoehtoisesti
ostaja saa auton myös talvenajetuilla Continental-Viking -kitkarenkailla,
joitten kunto luonnollisesti erinomainen. Hyvitys hinnassa 300€. Kori on ruostesuojattu ja auto onkin lähes täysin ruosteeton. Myös pohja on täysin ehjä. Maalipinta on alkuperäinen, joskin kiveniskemiä ja hapettumaa tarkkasilmäinen löytää. Petollista ylimaalausta ei ole tehty. GT oli aikanaan Volkswagenin huippumalli. Maksoi VW -tyyliin maltaita,
mutta onkin sitten hintansa arvoinen. Jos vertaat tätä autoa
keltaisen pörssin "hinnat alkaen" malleihin, tulee
muistaa, että tässä autossa on perin vähän,
mikä muistuttaa halvempia malleja. Mm. äänieristys
on kaikin puolin huippuluokkaa ja viitoskonehan käy tunnetusti
erittäin hiljaa ja tasaisesti. Tekniikkaosastolla lähes
kaikki on isompaa ja/tai parempaa. Turvallinen, tehokas, tilava ja varusteltu iso Passatti pienen auton hinnalla. |
|||